Thursday, September 22, 2016

Kek Coklat Moist (Simple Sgt²)






Assalamualaikum...





Haluuu...





Menghilang sekejap sbb laptop buat hal dan kebetulan weolls balik Malaysia.. hehe Naik 2kg balik Malaysia =) so back to the reality..Hello Osaka & helllo autumn. Before balik haritu kat sini tengah summer balik² je da msuk autumn dan banyak² season aku suka autumn sebab udara dia best x panas & x sejuk beku. Yang paling best bila dpt tgk daun² maple merah penuh pokok, owsem sangat. Nanti aku share pic autumn kali ni tapi tunggu tengah² autumn baru ada daun merah² tu. Nak share yg last year mcm x best da..hehe

Laptop aku actully skrin dia pecah..hehe Mr. Aj buat main snowboard ....padam muka letak sticker butterfly banyak² lg so dia mcm tertarik dgn keindahan laptop aku tu..kih² Kali ni aku nak share resepi kek coklat moist, aku suka buat kek byte size sebab senang nak makan lagi satu senang bila kita nk bawak untuk potluck, da ciap potong² en x leceh da nak bwk pisau.









Bahan - Bahan :


1 1/2 cwn Tepung Gandum
2 sk Baking Powder
1 cwn Minyak Jagung
3/4 cwn Gula
3/4 cwn Serbuk Koko
1 cwn Susu Segar
1 biji Telur
1 sk Esen Vanilla













Cara - Cara :


1.      Pukul Telur sehingga berbuih kemudian masukkan minyak jagung, susu, gula, serbuk koko dan esen vanilla. Kacau sebati.

2.     Masukkan tepung yang telah diayak bersama baking powder kemudian kacau sehingga sebati.

3.     Masukkan ke dalam loyang. Bakar pada suhu 180 Celsius selama 45 minit.





Ciappp...






















Bye²...


No comments:

Post a Comment